RAZMIŠLJA: MATJAŽ VITEZ
Z digitalizacijo zvočnih in video zapisov se je pojavila tudi možnost enostavnega in hitrega kopiranja takih datotek in razširjanja po svetovnem medmrežju. Brez posebne organizacije in zbiranja na točno določenem mestu je bilo iskanje takih datotek zelo oteženo, če ne že skoraj nemogoče.
Zato je leta 1999 Shawn Fanning, študent bostonske Univerze ustanovil Napster, verjetno prvi »streamer«, ki je omogočal iskanje in snemanje (download) datotek na enem mestu. Sistem je deloval s pomočjo več serverjev, ki so bili povezani med seboj, da bi zagotovil kar največjo pretočnost podatkov. Seveda je povzročil pravi bum med uporabniki spleta, ki so nenadoma ugotovili, da do svoje priljubljene glasbe lahko pridejo brezplačno s preprostim klikom na miško.
Nekateri glasbeni izvajalci so kmalu ugotovili, da se bo to neizogibno in konkretno poznalo tudi pri prodaji in so začeli vlagati tožbe proti ustanovitelju Napsterja.
Obravnavani članek je nastal kot zvočni zapis ameriške oddaje Charlie Rose Show, ki je gostil Larsa Ulricha - bobnarja in soustanovitelja skupine Metallica in ChuckDja, ustanovitelja rap skupine Public Enemy. Ulrich je zastopal nasprotnike Napsterja, ChuckD pa njihove podpornike. Zanimivost je ravno v tem, da sta oba glasbena avtorja in izvajalca in sta se znašla na nasprotnih bregovih glede fenomena Napster.
Na začetku oddaje je voditelj Charlie Rose izpostavil dejstvo, da je Metallica poskušala doseči blokado dostopa do Napsterja kar več kot 300 tisočim oboževalcem njihove skupine, ki so sneli nekaj glasbenih naslovov Metallice. Ulrich se brani, da so želeli zgolj vzpostaviti nadzor nad kopiranjem originalnih posnetkov, čeprav so obiskovalce njihovih koncertov prav spodbujali, naj s seboj prinesejo snemalne naprave in snemajo njihovo izvajanje na kraju samem. Rose mu ugovarja tudi s tem, da ljudje že od sredine 1960. let lahko glasbo, ki jo predvajajo radijske postaje, doma posnamejo na magnetne trakove. Ulrich odvrne, da ga moti predvsem dejstvo, da s snemanjem z interneta, uporabniki pridejo pravzaprav do originalnih master posnetkov, kakršne dobijo z nakupom originalnega Cdja. To pa je, po njegovem, sporno z vidika intelektualne oz. avtorske lastnine in se sprašuje, če se bodo ljudje ustavili samo pri glasbi. Z nadaljevanjem takega trenda, se bo v prihodnosti enako zgodilo z vsem avtorskim delom: literaturo, fotografijo, filmi itn.
In ravno zato, pravi Ulrich, se je treba upreti takoj in svari ustanovitelje Napsterja, da se bodo spravili nadnje ljudje z globokimi žepi, ki si lahko privoščijo drage tožbe, čeprav vseskozi zatrjuje, da mu v vsej zgodbi sploh ne gre za denar ampak samo za nadzor nad originalnimi posnetki, kot avtorskim delom.
V nadaljevanju pogovora se vključi tudi ChuckD in zagovarja stališče, da razvoja tehnologije pač nič in nihče ne more zaustaviti in da se bodo stvari tudi v prihodnje razvijale pa čeprav ne vedno v smeri želja posameznikov. Pojav Napsterja vidi predvsem kot priložnost za preboj neuveljavljenih avtorjev, ki se lahko s pomočjo spleta predstavijo kar najširši javnosti, brez izdatne finančne pomoči založb in sponzorjev. Ulrich se s tem načelno strinja in predlaga možnost vplivanja na to, ali se tvoja glasba pojavi na spletu ali ne. ChuckD nadaljuje, da po njegovem mnenju pojavi, kot je Napster, prej vplivajo na povečanje prodaje, kot na upad, saj večina pravih oboževalcev potem še raje kupi originalen CD in/ali obišče njihov koncert.
Ulrich se nato obregne še ob motive, ki vodijo ljudi, ki se ukvarjajo s pojavi, kot je Napster in trdi, da v teh časih prav nihče več ne naredi ničesar zastonj in da so gotovo v ozadju neki apetiti nekih pohlepnih investitorjev, ki samo čakajo svoj trenutek za zaslužek, ki se bo meril v milijonih dolarjev. In prav to mu gre v nos, saj se mu ne zdi pošteno, da na njihov račun služi nekdo, ki ni vanje vložil niti dolarja, medtem, ko sami vlagajo v produkcijo, posprodukcijo in marketing in se na koncu obrišejo pod nosom.
ChuckD še vedno zagovarja stališče »Power to the People« in omeni še to, da nekaj zagnanih zanesenjakov v silikonski dolini iz čistega veselja razvija programsko opremo za podporo MP3 datotekam (op. leta 2000) in da je pojav Napsterja v resnici samo vrh ledene gore, ki se krepi praktično iz minute v minuto.
Pričujoča tema se mi zdi izredno zanimiva tudi zato, ker se bomo tudi na naši profesionalni poti srečevali s problemom intelektualne lastnine. Ob tej razpravi pride pravzaprav do navzkrižja interesov, saj kot internetna generacija pričakujemo neomejen dostop do vseh vsebin, ki so na voljo na spletu, po drugi strani pa gojimo neko lastniško razmerje do del, ki nastanejo s pomočjo naših sposobnosti in vloženega dela. Ob poskusih kopiranja ali kraje idej se počutimo izdane in prevarane.
Z nekajletno distanco od obravnavane razprave se pravzaprav izkaže, da sta imela oba udeleženca prav in da se dogaja ravno to, kar sta napovedovala. S primerjavo podatkov o prodaji originalnih nosilcev zvoka in slike pred desetimi leti in zdaj ugotavljajo, da je prodaja v Sloveniji upadla za kar stokrat in za uspeh si lahko šteje izvajalec, ki je pri nas prodal npr. 300 CDjev. Vsa dejstva kažejo na to, da izvajalci s prodajo plošč nikakor ne morejo več računati na vsaj približno take zaslužke kot nekoč, zato je glavni vir prihodka postalo nastopanje v živo. Tudi bajne pogodbe z založbami so postale del preteklosti, saj si nihče ne upa več tvegati neposrednega spopada z nezadržnim razvojem tehnologije.
Po dostopnih podatkih se prek spleta na dan izmenja na stotine milijonov MP3 datotek, vendar se zakonodaja obrača v smeri legalne dostopnosti teh datotek za minimalno odškodnino (npr. 1 dolar za posamezni naslov) in v tem primeru bo vsakdo dvakrat premislil, preden bo pod grožnjo astronomskih kazni s spleta snel 300 pesmi, ki jih ne bo poslušal nikoli.
Viri:
http://www.youtube.com/watch?v=9dPoYwkx0LY intervju
http://en.wikipedia.org/wiki/Napster
Žurnal št.37/07
Thursday, October 18, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
36 comments:
Na medmrežju, ki je prvotno zasnovan za izmenjavo podatkov, je fenomen Napsterja danes bistveno potenciran in priča smo dejstvu, ki so se ga zavedali vsi udeleženci zgoraj povzete debate. To, kar se je zgodilo glasbeni industriji, se danes dogaja tudi vsem ostalim avtorskim produkcijam. Zaradi nekorektnega razpolaganja s tujo intelektualno lastnino so se vzpostavile alternative v smeri legalne in moralno nesporne dostopnosti do vsebin (MusicStore, iStockPhoto in ostali specifični portali). Industrija se je tako prilagodila tehnologiji, kar nedvomno prinaša tudi pozitivna izhodišča. Pa vendar, kljub korektnim konsenzom smo daleč od moralne neoporečnosti. Kljub mnogim sistemom, ki omogočajo možnost izbire in zavest o intelektualni lastnini, zaenkrat še nista privedli do končne rešitve oziroma upoštevanja slednje. Na eni strani imamo produkt za ceno nič in na drugi strani isti produkt za simboličen znesek, ki bo ob prvi alternativi psihološko vedno preveč, pa naj bo znesek še tako minimalen. Povprečnega uporabnika pač ne bo motila slaba kvaliteta zvoka in dokler se ne bodo vsi intimno zavedali pomena intelektualne lastnine oziroma avtorskih pravic, bo boj proti 'piratstvu' generalno neuspešen. Na tem mestu se mi zdi smiselno izpostaviti primer tipografije, ki je postala preko interneta izpostavljena veliki nevarnosti. Cene za odkup pravic so tu precej večje, kar je povsem logično, pa vendar zato druga možnost, ki ponuja produkt zastonj še prej pretehta legalen nakup. Kot oblikovalci smo zavezani k strokovni korektnosti in upoštevanje intelektualne lastnine samoumevno sodi k slednji. Pa vendar, o kakšni korektnosti lahko pravzaprav sploh govorimo, če je odnos do omenjenega primera po večini ignorantski. Enako kot pri ostalih produkcijah gre za vprašanje kvalitete, ki je v tem primeru za nas poglavitnega pomena. Poskusite poučiti neizobraženega naročnika o pomebnosti originalne tipografije in naleteli boste na osupel pogled ter neodobravanje. Laiku te vrste kvaliteta ni pomembna, če je zanj ugodnejša, pa naj bo to slab zvok, slaba slika ali pa slabo 'spacioniranje' med tipografskimi znaki.
Menim, da gre potek v pravilno smer - prestrukturiranje glasbene industrije se je moralo zgoditi, saj je glasba zadnje čase postajala že tako dolgočasna - ravno prava zmes ušesu prijetnih melodij, ki je generirala denar.
Sedaj je kvaliteta pomembnejša in, kot že rečeno, glasbeniki morajo posegati po drugih 'orodjih' in to dobre ločuje od slabih.
Nekaj podobnega se je zgodilo s prihodom MTVja in takrat so se pojavljale podobne polemike, češ zdaj bodo videospoti tisti, ki bodo bolj pomembni od same glasbe. Pa se je izkazalo, da je to nova, dodatna dimenzija, ki je zaključila celoto.. No, do sedaj. In kaj sedaj? Kot rečeno - glasbena industrija se bo reorganizirala in s tem osvežila. Radiohead so prva od bolj znanih in progresivnih skupin, ki je svojo glasbo ponudila na voljo na svoji strani in za download jim lahko nakažeš poljubno vsoto denarja.
Mislim, da bo to ključni trenutek v tej novi dobi internet glasbe - ki pa se šele začenja..
Sam se strinjam z Žigovim komentarjem, da ekstremni časi zahtevajo radikalne ukrepe in končno se mi zdi da se dogaja res podoben fenomen, kot je bil MTV za 80ta leta. Sedaj je postal ogromen donosen stroj ne več glasilo mladih za kar je veljal na začetku. Radiohead pa niso edini, vedno več je skupin in posameznih izvajalcev, ki so internet sprejeli odprtih rok in glave. Sage Francis je naprimer aktivist, ki je svojo glasbo in življenje posvetil internetu. Seveda zraven prodaja tudi plošče, pa vendar lahko njegovo glaso dowloadamo kjerkoli. Hkrati pa se v prid mladih in neznanih izvajalcev ponavljajo nove oblike predstavitve, ki so povezane s freeware glasbo in predstavljanjem osebnosti in imidža. Myspace je, naprimer, zaslužen za novi val elektronske glasbe, ki se iz Francije širi po Evropi in svetu.
Po mojem mnenju prepih v pop kulturi na vsake nekaj let lahko prinese tako negativne kot pozitivne posledice, ker lahko gledam z distanco morda opazim več pozitivnih.
Sam se strinjam z Žigovim komentarjem, da ekstremni časi zahtevajo radikalne ukrepe in končno se mi zdi, da se dogaja res podoben fenomen, kot je bil MTV za 80ta leta. Sedaj je postal ogromen donosen stroj ne več glasilo mladih za kar je veljal na začetku. Radiohead pa niso edini, vedno več je skupin in posameznih izvajalcev, ki so internet sprejeli odprtih rok in glave. Sage Francis je naprimer aktivist, ki je svojo glasbo in življenje posvetil internetu. Seveda zraven prodaja tudi plošče, pa vendar lahko njegovo glaso dowloadamo kjerkoli. Hkrati pa se v prid mladih in neznanih izvajalcev ponavljajo nove oblike predstavitve, ki so povezane s freeware glasbo in predstavljanjem osebnosti in imidža. Myspace je, naprimer, zaslužen za novi val elektronske glasbe, ki se iz Francije širi po Evropi in svetu.
Po mojem mnenju prepih v pop kulturi na vsake nekaj let lahko prinese tako negativne kot pozitivne posledice, ker lahko gledam z distanco, morda opazim več pozitivnih.
Tole vas bo verjetno zanimalo:
Free Font Manifesto
vrnimo se na vprašanje intelektualne lastnine. Začel bom z drugega konca.
Neuveljavljenim (neinstitucioniranim) ustvarjalcem je internet na široko odprl vrata. Ti ustvarjalci lahko danes brez truda objavljajo svoje izdelke v spletnih galerijah in nimajo nič proti če se njihovi izdelki pretakajo tudi po drugih računalnikih. Vse dokler se njihovo delo ne zlorablja za profitne namene.
Pojavila se je težnja po bolj svobodnem deljenju avtorskih pravic (za press-clipe) in hkrati varovati intelektualno lastnino pred profitom.
Tako se zdaj poleg oznake copyright © uporablja tudi oznaka cc - Creative Commons.
"Creative Commons je globalno gibanje, ki se odziva na dve izraziti dejstvi, ki sta značilni za trenutno pravno urejanje ustvarjalnosti oziroma za avtorsko pravo. Prvo je, da je avtorska pravica nujna za dostojanstvo avtorjev in pogosto tudi osnova za zagotavljanje spodbud za ustvarjanje. Drugo je, da je obstoječi sistem avtorskega prava preveč zapleten in nemalokrat celo v nasprotju z interesi ustvarjalcev, kar je postalo še bolj problematično z najnovejšimi zakonodajnimi spremembami, ki so bile sprejete zaradi pojava digitalnih tehnologij."
"Creative Commons avtorjem/ustvarjalcem ponuja zelo enostavna in prosto dostopna orodja, s katerimi lahko avtorji/ustvarjalci svoja dela ponudijo javnosti tako, da jih zaznamujejo s svoboščinami, v skladu s katerimi želijo, da dela svobodneje krožijo med uporabniki, vendar tako, da na njih vseeno zadržijo vse tiste pravice po avtorskem pravu, za katere menijo, da jih na delih morajo zadržati."
več na linku,
david
-
http://creativecommons.si/
Po mojem mnenju je bila vsa (sedaj že skoraj pozabljena) polemika okoli Napsterja popolnoma prenapihnjena, saj je za pojav (skoraj) brezplačnega
downloadanja v resnici skrbelo le tiste velike založbe, ki s svojimi izdajami ciljajo na kar najširše občinstvo. To občinstvo glasbe (morda) niti ne posluša
selektivno in posluša tiste izvajalce, ki so najbolj izpostavljeni in najlažje dostopni (karikirano: okus kroji radio ali MTV), zato tudi nima enakega odnosa
do glasbe v materialni obliki in mu je downloadanje pač najenostavnejši način priti do glasbe, ki jo želi poslušati. Ker so se velike založbe tega zavedale
in ker trošijo ogromno finančnih sredstev za agresivno trženje in najširše možno promoviranje svojih glasbenih izvajalcev, jih je zagrabila panika glede
neizbežnega upada prodaje nosilcev zvoka, ki je zanje do nedavno vseeno predstavljala velik del prihodka. Vendar pa je delno problem upada prodaje
nosilcev zvoka tudi v tem, da je končni produkt izgubil na kvaliteti, saj so glavni izvajalci (če govorimo striktno o najuspešnejših pop izvajalcih) postali
neizraziti, dolgočasni in med sabo precej podobni, prav tako kot glasba in "celostna podoba" njihovih albumov in turnej - zaradi naravnanosti na najširše
možno občinstvo so izvajalci na velikih založbah izgubili vsakršno substanco in individualnost (v nekaterih primerih celo tisto individualnost, ki jih je sploh
pripeljala do uspeha!) ter postali naslednja krava molznica za glasbeno industrijo.
Po drugi strani pa so manjše neodvisne in alternativne založbe (ki za razliko od velikih založb niso razpolagale s tako velikimi finančnimi sredstvi za promocijo
svojih izvajalcev v širši javnosti) morale skrbeti za kvaliteto in prepoznavnost svojih izdaj preko nekega svojega specifičnega individualizma ter privlačnosti samega
izdelka, ki je njihovi publiki predstavljal neko posebno vrednost, zaradi katere je bila pripravljena te izdelke kupovati . Te vrednosti večina današnjega "čigumi-popa"
nima in je niti ne želi imeti, saj so velike založbe že preusmerile pozornost v druge načine pridobivanja prihodkov (koncerti in pojavljanje v javnosti), saj se zavedajo,
da njihovi izvajalci nimajo neke določljive baze oboževalcev, ampak se struktura le-te konstantno spreminja (v nekaterih primerih skoraj z vsakim novim izdelkom!),
ker so naravnani na najširši krog poslušalcev.
Kar se tiče vprašanja intelektualne lastnine oz. sporne možnosti brezplačne pridobitve visoko kvalitetne zvočne datoteke, primerljive s kvaliteto zvočnega
zapisa na originalnem izdelku bi g. Ulricha opomnil predvsem na to, da naj bi bili albumi več kot le kompilacije desetih komadov nekega izvajalca in sicer neka
zaključena celota, kjer naj bi glasba skupaj z vizualno podobo zvoka predstavljala konceptualen, domišljen končni produkt izvajalca oz. umetnika, zato bi lahko
le-ti raje razmišljali o ustvarjanju te dodatne vrednosti kot le o prodaji albumov. Kot se je včasih presnemavalo kasete, se danes peče CDje in downloada MP3je,
internetnih strani, kjer si lahko uporabnik downloada cele diskografije in ne le posameznih albumov ali skladb, pa je že toliko, da bi bile potrebne zares drastične
zakonske omejitve, če bi hoteli zajeziti ali vsaj omejiti širjenje glasbe po medmrežju. Osebno mislim, da je bil ves halo okoli Napsterja in brezplačnega snemanja
glasbe le posledica nepripravljenosti velikih založb in glasbene industrije nasploh na tako hiter razvoj izmenjave visoko kvalitetnih glasbenih datotek po medmrežju;
industrijo je zajela panika, ko kar naenkrat ljudem ni bilo več treba kupovati plošč, da bi lahko ob katerem koli času poslušali svoje priljubljene izvajalce.
Po začetni paniki so se založbe seveda prilagodile nastali situaciji in sedaj že same prodajajo glasbo v digitalni obliki, ponujajo brezplačno poslušanje in včasih
celo brezplačno snemanje posameznih pesmi. Svojo pozornost so že preusmerili tudi na internet in dejansko se je prodaja plošč po začetnem upadu celo malce
dvignila (čeprav morda ne izključno zaradi preusmerjanja trženjskih naporov na medmrežje), saj so digitalne oblike zvočnega zapisa vseeno nekako "navidezne",
saj nimajo materialne oblike in se zato ljudje z njimi morda težje povežejo, saj so neotipljive in sterilne, za razliko od (kontrasten primer) zaprašene škatle vinilk
na podstrešju. Zdi se mi, da so veliki igralci v glasbeni industriji v svojem pehanju za maksimalnim zaslužkom pozabili na preprosto dejstvo, da je glasba namenjena
združevanju ljudi in da se bo, če bo možnost obstajala, vedno prosto širila na tak ali drugačen način.
Strinjam se z metalci, reparji in kolegi (Saša wow!). Ne mislim se pa opredeliti, ker za enkrat nisem na položaju tistega (avtorja), ki z downloadanjem utrpi izgubo. Mislim pa da je razvoj dostopnosti informacij na internetu neustavljiv in je the future. Največ, kar se da narediti je verodostojna navedba avtorja, navedba vira, strokovna verodostojnost informacij (navedba spletne povezave, avtorja, virov, literature, datuma dostopa, ipd.), kvaliteta datotek in seveda prostovoljni prispevki nas pijavk oz. prosti dostop do informacij v izobraževalne namene. Hitra dostopnost, neučakanost, površnost .
V materialnem svetu so različni medijski nosilci (glinaste ploščice, papirus, pergament, papir oz. knjige, revije, že stare kasete in diskete, CD ji, USB ključi, spominske kartice ...) ki zahtevajo različne aparature ( kasetar, videorekorder, DVD ali CD player, digitalni fotoaparat, TV, računalnik …). Na internetu oz. računalniku pa pade vse na skupni imenovalec datoteka. Vse, kar rabimo so različni programi za odpiranje teh datotek, katere z lahkoto zdownloadamo z ineta. Vsa ta raznolika materialnost se zreducira na binarni sistem računalnika.
Z zdowloadano datoteko, pa menim da, se dogaja tako: Prvo si blazno neučakan in nepotrpežljiv pri downloadanju, nato, čas, ki si ga vzameš za poslušanje ali gledanje je površno sprejemanje in če je glasba na prvo poslušanje nezanimiva ali neprivlačna in hitro ( saj pričakujemo hipno zadovoljitev?) ne poteši pričakovanj naslovnika, je verjetno tudi zadnje poslušanje. Datoteko vržemo v koš, zbrišemo in z njo nimamo več opravka. Tako smo privarčevali denar in prostor na knjižni/CD/DVD polički. Zgodi se da »izdelka« ne cenimo, ker smo ga le pasivno sprejeli, brez poglabljanja v celoten proces produkcije oz. od zamisli do končnega izdelka. Kakovostna presoja izdelka je morebiti lažja če imamo materializiran izdelek pred seboj. Ko poslušaš, še malo listaš po knjižici, gledaš fotke … in ta čas razmišljaš oz. tvorneje sodeluješ pri sprejemanju izdelka ali osmišljanju njegove rabe. Res je , da prav tako to lahko počneš na računalniku, samo zagovarjam dotik materiala, ker menim, da čim več čutov vključiš v »poslušanje« bolj se te zadeva dotakne, oz. bolj je dojemljiva (Marcel Proust: Iskanje izgubljenega časa). Torej ko CD kupiš in se pač v nakupu zmotiš, ugotoviš da ti glasba ni OK. Probaš najti vsaj en približno dober komad, ali prebrati besedila, pogledati priloženo knjižico z besedili. Poslušaš CD še 1x ali ga podariš … whatever. Skratka izdelku ali sebi daš še eno priložnost. Če ga podariš se funkcija CD še nadaljuje, ne pri tebi pač pri nekomu drugemu ... začaran krog?
Osebno veliko informacij oz. izdelkov dowloadam, ker nimam denarja za napačen nakup in imam spoštovanje do fair trade in avtorstva. Ko pa se mi zadeva dopade npr. na področju glasbe, ker presojam izdelke na osnovi merila všečnosti, pa artista supportam z nakupom izdelka. Če pa downloadam relevantne študijske informacije, jih natisnem in preverim njihovo verodostojnost ter kupim originalen izdelek (npr. InDesign). Kljub temu da imam nekatere naj naj filme že zdownloadane, sem si nazadnje kupila 3 DVD filme: Hiša letečih bodal, Sedem mečev, Heroj, zame naj naj… filmi ever in preprosto sem morala imeti original, ker cenim avtorje in tudi sebe, ker si privoščim estetski užitek, ki temelji tudi na spoštovanju avtorstva. In na blef (ali pa tudi ne, ker mislim, da gre za notranjo naravnanost) še 2 DVDja, ampak mislim da sm kr zadela. Na podlagi česa sem se odločila za nakup drugih dveh? En je v stilu prvih treh Mračni samuraj drugi pa je risanka (rada imam risanke) Riddickove kronike Temni bes, ista ekipa je animirala eno izmed Animatrix risank.
Zaenkrat toliko od mene.
Ej Ful ste dobr napisal!!! Prof. Oliver, David hvala za linka!
UUU Jakob zdej sm pa še tvoje prebrala, res je glasba (vsaj prvotni namen) naj združuje in zabava!
LP
Popularna glasbena produkcija prestopa vse meje. Sam sem strasten pripadnik hiphop kulture, ne eden tistih ki se tako okličejo zaradi imidža, ampak zato ker že kar nekaj časa spremljam to vejo glasbe. Vendar pa vsaka zvrst glasbe sledi enakemu kopitu razvoja. Ne moremo se izogniti kapitalističnemu ciklu vsakdana. Vsaka dobra stvar je zaželjena pri ljudeh. Če je stvar pri ljudeh zaželjena jo ponudniki forsirajo do skrajnosti, dokler je ne izmolzejo in odvržejo. najprej se pojavi nova veja glasbe za ušesa. Stopnji inovativnosti ponavadi sledi stil oblačenja, obnašanja in v nekaterih primerih glasba prevzame main-stream oz slog obnašanja pri mlajših generacijah. Ljudje kupujejo enake avtomobile kot jih vidijo v video-spotih, uporabljajo enake dišave kot slavne pevke, enako pričesko, obleke, plesne korake, pijejo enake pijače, itd. In prav te klišeji, katere opazijo ljudje ki se v zvrst ne poglabljajo oz. jim glasba ne predstavlja posebnega intelektualnega osredotočenja, blatijo lice celotne glasbene produkcije. Eno je prodajanje glasbe zaradi glasbe same. Drugo pa je prodajanje glasbe z dodatkom uhanov, zapestnic, avtomobilov,.. ki konec koncev zasenčijo samo sporočilo. Točno..sem skoraj pozabil...koga pa danes sploh še zanima sporočilo? Kar se intervjuja tiče, zagovarjam Chuck-Dja. S pojavom Napsterja oz. nalinjske izmenjave datotek se je način podajanja glasbe in služenja denarja na njen račun dvignil na naslednjo raven. Prav je sicer za kar se bori Metalika. Vsaka intelektualna lastnina ima vrednost katero ji postavi publika oz. posledično avtor. Vsak avtor ima pravico umakniti svoj produkt iz trga če zanj ne dobi plačila. Vendar pa je ta način pojmovanja zasluška zbledel s pojavom množičnega izmenjavanja glasbenih datotek in to skoraj zastonj. Power to the people! Eno od inovativnih internetnih prodajnih metod so nedavno uporabili člani skupine Radio Head. Plošča je izšla na internetu, lahko si jo naložiš na računalnik s preprosto prijavo v sistem. V okenčku za ceno pa sam postaviš ceno prodane plošče ter ta denar nakažeš preko interneta na njihov račun (via Paypal mislim da). Torej sam oceniš kvaliteto plošče. Take in drugačne tržne inovacije bodo morali glasbeniki ubrati čimprej. Bogato zvezdniško življenje počasi pari in glasba prihaja na svoja stara cenzurirana pota, ko bo pomemben zvok. S prenasičenostjo vsega se bo zgodil veliki glasbeni POK in človeštvo bo prvič POSLUŠALO namesto SLIŠALO glasbo.
Pa še citiral bi Jakoba:
ˇ..da je glasba namenjena
združevanju ljudi in da se bo, če bo možnost obstajala, vedno prosto širila na tak ali drugačen način.ˇ
To sem pozabil omeniti.
Hmm...Jst nisem čist opredeljena glede brezplačnega "downloadanja"..Mislim da to dosti pripomore k poznavanju glasbe, ker posameznik npr. na MTVju spozna novega izvajalca in gre nato na net poglegat kaj vse je ustvaril. Dosti glasbe ne boste nikoli slišali po TV, zato se mi zdi napster fajn za spoznavanje nove glasbe ali boljše poznavanje že znane glasbe. In pol ta glasba kroži preko neta, CD-jev, usb ključkov...
To se mi zdi dobra promocija. Če ti je pa nek bend res všeč, si pa pol še originalen album kupiš.
Glede cene pa se strinjam s Sašo
(Na eni strani imamo produkt za ceno nič in na drugi strani isti produkt za simboličen znesek, ki bo ob prvi alternativi psihološko vedno preveč, pa naj bo znesek še tako minimalen)
Radioheadi so zelo inovativno pristopli k stvari ampak dvomim da je tu kaj zaslužka. Zakaj bi dodatno klikal in nakazoval dnar, če lahko preprosto pobereš dol komade in pika.
http://www.buzzgrinder.com/2007/radiohead-making-millions/
mislim da je naslov kar zgovoren...
a sam men link ne dela?
puno pozdrava svima! Naravno, kako to i obicno biva, martina kasni u svemu, pa cak i bloganju....
Osobno se slazem sa svim navedenim od strane kolega, mozda mi je najdrazi i najblizi komentar kolegice Psene...
Naime, danas jedan od fundamentalnih uslova uspjeha bilo koje vrste je pristup informaciji. Nekad su ljudi odlazili u biblioteke (ako su ih imali u svom rodnom kraju) i provodili dane citajuci i prikupljajuci informacije... NO! vazno je pridodati, da pak neki takvih ustanova nisu imali u svojem rodnom kraju. Danas je miris budjavih korica, te tankih skoro providnih i znojavih listova zamjenilo klikanje po izgrebanim stolovima, konstantno ''saranje'' masnim prstima po ekranu i gutanje informacija koje se izmjenjuju sve brze i munjevitije...
(malo me je zanijelo...) Dakle, danas ko ima novca (prvenstveno struje), moze si priustiti, uzeti ili pak ''kupiti'' informaciju (govorimo o medmrezju naravno).
Onaj ko ima mogucnost da je kupi, ce je kupiti, dok onaj (to je onaj isti, deprivirani jadnik bez biblioteke; ili elle magazina sa sjajnim tvrdim i glatkim papirom u kasnim 80-tim godinama, koji je prosetao kroz hiljade zenskih ruku bivse Yuge i vratio se vlasniku kao da je tek izvadjen na prodajne police; taj je naravno bez kompjutera, i nekako ce uvijek biti behind the scene...
Onaj ko ima uslove da prati glazbu, filmove te sve ostale umjetnicke zanate i u isto vrijeme njegov uspijeh bazira na informiranosti na tim podrucjima ce sigurno zgrabiti priliku ako mu je ponudjena (jos bolje, ako je ta ista besplatna.
E u tom primjeru vjerujem u People's power i komunizam. Ali ako se neko okoristi mojom intelektualnom lastninom.......ee, onda vjerujem u zakon!
Sto me podsjeti na jedan primjer, a na taj nacin me dovede i do nekog nepreciznog zakljucka ...(koji mozda bas i nije moralno korektan, ali je neophodan)
Ponekad se sjetim tog specif. primjera, a odnosi se na prodaju karata cudnog izvora za jedan znan festival, koje su ''radile'' ko prave, a uz to su bile mnogo jeftinije od onih pravih... Dosta dugo sam furala moral, kako to nevalja i kako su svi oni koji te karte kupe bljak...
Ali poslije nekog vremena, sam posustala i rekla, ili ces zatvoriti jedno oko i praviti se da je to najgroznija stvar u zivotu koju si napravila, te ces kupiti kartu i otici (u ovom primjeru)na koncert, ili ce neko drugi otici umjesto tebe....
Utjesila sam se, da je bolje da ja odem, jer cu ja ipak puno vise odnjeti iz tog iskustva, nego bilo tko drugi i cak sta vise, ja cu to iskustvo dijeliti sa ostalima....
Tako, moje kolege....
Morala sam na neki drukciji nacin pristupiti ovoj temi, jer ste vec sve prije mene dodobra izanalizirali i lijepo srocili...
Samo jos isprintam vase komentare i naucim ih na pamet, da se mogu praviti naocita i rijecita kad vas budem citirala, ali u svojem imenu ;)
p.s. najvjerovatnije sam krivo shvatila ovaj koncept blogganja i pisanja komentara.
V vsem povedanem bi se z vsakim delno strinjala. Še najbolj s Pšeno in Ano. Tudi sama sem redna uporabnica brezplačnega 'pretoka' informacij. Stvari, ki me pritegnejo, ponavadi skušam najti na torrentih, muli, ipd. Čez čas sledi ocenjevanje pridobljenih podatkov - ali je to to kar sem pričakovala ali ne. Glede na moje finančne sposobnosti si občasno (naj)boljše stvari tudi privoščim.
Zavedam se nezakonitosti tega početja, a se sama nahajam v vmesni situaciji, zato bi težko zavzela katero koli stališče. Če bi se sama nahajala v vlogi avtorja, bi me bolelo pri srcu, saj bi tako del zasluženega dobička izpuhtel v obliki zastonjskih datotek (verjamem da je bil prav to vsaj delni povod za reakcijo Larsa Ulricha in benda za njim - in ne samo 'kontrola in še enkrat kontrola').
Po drugi strani pa, kot uporabnica Napsterjevih sodobnikov, maksimalno izkoriščam dane možnosti interneta in prenosa podatkov. Stvar je že tako močno razširjena in pod kožo uporabnikov interneta, da se na (skoraj) vsakem osebnem računalniku znajde tudi kakšen piratski 'kos'.
Zakaj ne bi izkoristili dane tehnologije in njenega razvoja? Ta nam na nek način kaže našo bližnjo prihodnost - posledično s tem se bodo morale (glasbene) korporacije ali prilagoditi novim tehnologijam ali iti v drugo skrajnost in svoje (glasbene) varovance tržiti samo in zgolj na neponovljivih koncertih, na one-time live performansih...
piratski pozdrav vsem!
Tukaj je link z aktualnim primerom, ki se nanaša na tole razpravo:
http://www.adverblog.com/archives/003298.htm
Sem sla pogledat priporočen link, pa sem še sama mal po-browse-ala - stran je sicer v nizozemščini, je pa slikovni material toliko bolj zgovoren:)
Za slikovno podporo profesorjevemu linku: http://www.freemagenta.nl/
Vse skupaj se mi zdi drugače smešno - večina populacije niti ne prepoznava magenta barve kot magenta, ampak kot pink ...
Zanima me, ali se je tole ilegalno kopiranje razpaslo, ker so ljudje res tako zlobni in neetični, ali pa so samo izkoristili priložnost...? Jaz si vedno pravim: "Saj, če bi bili CDji in filmi malo bolj poceni, bi še kaj kupila. Vendar se mi zdi tudi to včasih brez smisla. Še sploh, ker je na vsakem CDju okrog 20 pesmi, od katerih mi jih je všeč le približno 5... "to pa raje vlečemo iz interneta...
Ne vem, kotiko ostalega sveta misli na enak način... Morda bi se zadeva delno rešila, če bi lahko v glasbenih trgovinah sami zapekli CDje, s katero koli glasbo bi želeli. Pri tem pa bi vsak komad stal določen znesek...
Ampak kot ste rekli, kopiranje iz neta je že preveč pod kožo uporabnikom in se temu ne bodo kar tako odpovedali.
I like what you guys are usually up too. This
sort of clever work and coverage! Keep up the amazing
works guys I've incorporated you guys to blogroll.
Also visit my webpage; internetradio
Αn interеѕting discuѕsion iѕ woгth cоmment.
Ӏ think that you οught to wгite more аbout this tοpiс,
it mаy nоt be a tаboo subject but typicаlly folkѕ ԁon't speak about these topics. To the next! Best wishes!!
Visit my weblog gratis spiele
my webpage :: www.fupagames.com/flarerun0/info/
Hello, Therе's no doubt that your web site might be having browser compatibility problems. When I take a look at your site in Safari, it looks fine however, if opening in I.E., it's got ѕοme overlaрping issues.
I juѕt wanted to providе you with а quіck heads up!
Apart frоm that, fantastiс blog!
Visit my blog post click the following page
The most important thing to know when you are selling an account is where you are
going to sell. Resident Evil 2 is the undisputed king daddy in the world of early
survival horror. Even when things seem hopeless, Kiko's narration provides some great comedy relief.
Stop by my blog post: kostenlos spiele spielen
Usually, a brand new website takes about six months to one year to appear in the SERPs of Google, assuming
the service provider is worth their salt. Spend some time to design a good-looking 404
page, site offline page, etc. Search engine marketing (SEM)
is an essential a part of any site promotion strategy. The main aim of SEO is to get search
engines positioning a certain website well in results for
specific keywords. Since Google organic rank can bring in thousands of potential
customers, search engine position service firms have made a business of promising high positions in search engine results pages.
If the conversion is higher with a certain keyword or a particular set of keywords, then
the SEO vendor can focus on the same keyword to get it ranked high in all
the search engines. Domain Authority is influenced by:.
Having realized that it is practically not possible to combat with SEO Next in terms of services and offerings
at this point of time, rivals have started thinking of an easier
alternative of being successful in their mission.
The businesses have understood the need to take SEO services
for attaining good search engine placement. For those of us who are using the internet to make money,
we all know that it is absolutely essential
to get visitors out to our websites. Search engine optimization is necessary for online
businesses because it lets your website get found. For instance, how many TV viewers then came to your car lot
and purchased a vehicle. Let us assume that at
this point you have 6 keywords. You can Google maps link
for your website, which will be very helpful if any person search in images sections.
And, as more and more companies move larger portions
of their advertising budgets to internet marketing, there is an even greater demand for their
skills. Here are some examples of things that were once good
moves that can now get you into trouble. With most visitors noting the first 3-5
web links of the first page, further sustained SEO efforts bring the company web
link to that web positioning high up as much as possible.
Once someone clicks on your site, they should see tons of unique informative content.
First of all a market survey is done by them as to know the competitors analysis.
Yahoo style guide.
Here is my web-site: http://www.executivedirections.org/wiki3/index.php?title=User:SRQNedwjp
My site - Dorie
Hi theгe! Would you mіnd if I ѕhаre yоuг blοg
with mу twittеr group? There's a lot of people that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thank you
Also visit my weblog - visit the following web site
You сan alsо buy bundle deals, which most raԁіo ѕtatiоnѕ offer, tо dесrеasе thе overall аԁ
сost. Үet anotheг way to сοnstгuсt a deνice to harnеѕѕ enеrgу frοm radio ωaveѕ iѕ usіng an antenna, connеcted to a series of ԁiodeѕ
and a capacіtοr bаnk that іѕ еarthеԁ.
Theѕе іnсludе the aгtіst-branԁeԁ
music сhannelѕ such as Thе Grаteful Deаd Chаnnel, Emіnem's Shade 45, Jimmy Buffett's Raԁіο Maгgаritavіlle; there iѕ even the
clаssical music Metropolitan Operа Radio chаnnel.
Mу websіte; myvideo downloader
Without the internet, this is not possible to play these novoline
games online and even they can't live online that they perform now with public for additional characteristics and completely attractive in a delusion earth to participate in a game. You will eventually run into the Download Location menu with two options: Wii System Menu and SD Card. The reason for this rather strange feature is that, as described above, apps in the Android Market are listed as they are submitted, without any testing.
Also visit my webpage - videos von youtube downloaden
My website :: spiele spielen
Wіth dоzens of radio аpps for i -
Phonе available in i - Tunes, therе is
аn app for every category of music lover to lοѵe.
(Check οut the article: What's Really Out There in the Night Sky to see how some celestial objects appear at different EM frequencies. Proffering multifarious benefits to the advertisers, it is a quintessential resort for companies big or small.
Review my website - Recommended Webpage
Excellent post. Keep posting such kind of info on your blog.
Im really impressed by your site.
Hey there, You have done an excellent job. I will certainly digg it and
in my opinion recommend to my friends. I'm confident they'll
be benefited from this website.
my web blog: gratis spiele spielen
my web page :: youtube downloader online
Thе fact that Toyоta chose to upgrade the eхterior styling, interior quality and interior roominess of the redеsigneԁ 2012 Yаrіs
hаtchback гather thаn upgrading the
powertrain says a lot about how Toyota viеws the needs of ѕmall
car buyers. Perhaps the bеѕt thing to do is
κeep an eye on the promotiοnal deals and bе гeady to pounce quiсkly ωhen a suitable one cοmеs uр.
Α ΜOВILE APP GIVES THΕ STATIОΝ
A DIRΕCТ MARKETIΝG CHAΝNEL TO COMMUNӀCAΤΕ WITH ΤНEIR
LISTENERS.
my homepаge: gratis spiele
And then, you'll probably see that the battery's
charge won't be as durable as before. If you don't want to use Safari to navigate to pages,
zoom in, and read articles, Byline may be just the app for you.
Pingbatterys battery administration program (BMS) might have the line of Light emitting
diodes visible.
My web blog: internetradio - www.artkiosk.org
I'm one of those who will try every "easy" diet, but because of my lack of willpower, I either stay overweight or gain it all back after I lose it. Wenn du ein Mädchen ansprechen willst, um auch eine Antwort zu kriegen und eine Unterhaltung anzufangen, dann musst du mit deiner Anschreib-Mail hervorstechen. Die Acai Beeren kommen ursprünglich aus dem Regenwald des Amazonas und dort stellen diese Früchte seit Jahrzehnten eine signifikante Zutat des Essens der Indianer dar.
Also visit my weblog Visit The Following Post
And then, you'll probably see that the battery's
charge won't be as durable as before. However, it is still possible to insect the terminals and make sure there is no corrosion. While the older 17 inch Mac - Book Pros lack the benefits of the unibody design, they do have the added feature of user-replaceable batteries.
Here is my website; youtube videos downloaden
Also see my web page > internetradio
When you quit, you can immediately feel its decision
within 24 hours, health benefits, which can cause
you to not smoke forever. However, it is still possible to insect the
terminals and make sure there is no corrosion. Aside from these types of power packs, you can even choose the 8-cell
and also 12-cell electric battery.
My blog post ... radio sender
These online dress-up video games have about hundreds of online games stored
in its database. The popularity of online multiplayer seems
to have overshadowed the experience of playing with someone who is
sitting next to you. The fragmentation from the system registry results in bad
functionality in not simply gaming; but also
in common operations of the computer.
Here is my homepage ... More Information
When you quit, you can immediately feel its decision within 24 hours,
health benefits, which can cause you to not smoke forever.
Remove other nearby wireless devices, such as a cordless or cellular telephone and make sure the mouse is at least eight inches away from a wireless keyboard.
Rechargeable batteries last longer than single use batteries before disposal and reduce the number
of batteries you buy.
Also visit my website - internet radio - c-university.com
If he's hurting himself or going wild, you may need to get medication from your veterinarian and proactively medicate your dog whenever the forecast calls for possible thunder storms. Rather than listen and hold court on all of the catastrophic predictions being blasted out into the Universe, stop for a moment, and simply be with yourself. After all, Mitt Romney is a political dichotomy who has been criticized in the media and by fellow candidates for his perpetually changing views and surprising frugality.
my web site - http://mswebmedia.de
Post a Comment