Wednesday, December 28, 2005

BENETTON SI JE PREMISLIL


Na predavanjih smo se pri poglavju "Tržno komunicirnaje" precej pogovarjali o možnosti rabe oglaševanja kot komunikacijske forme za namene, ki presegajo zgolj prodajo blaga ali storitve ne glede na "stranske učinke".

Izpostavili smo tudi Benettonove kampanje, ki jih je napravil fotograf Toscani.
O tem je na tem blogu tudi pisala Anamarija Cej, ko je obravanavala teksta iz knjige "Obey the Giant", oblikovalskega kritika Ricka Poynorja.

Pred parimi dnevi sem v avstijski Lipnici našel prospekt za Benettonovo otroško linijo oblačil, ki je narejena v sodelovanju z družbo "Matel", proizvajalcem znamenitih lutk "Barbie."

V katalogu so na dvojnih straneh prikazane deklice, v določenem stilu poleg nje pa vedno lutka Barbie, ki je oblečena v istem stilu. Oz. najprej lutka na levi, potem deklica na desni. Že dolgo nisem videl kampanje, ki bi tako očitno vzpostavljala direktno identifikacijo potrošnikov z zrežiranim objektom poželenja.

Kako lahko še analiziramo tole kampanjo oz. zgornjo sliko?

8 comments:

Anonymous said...

Glede na predhodne Benettonove kampanje, dvomim, da je pomen te z Barbie, le direktna identifikacija potrošnika z zrežiranim objektom. Jaz vidim v sporočilnosti tudi nek globlji pomen. Benetton me ponovno opozori na nek socialni problem. V tem primeru kaže, kako je želja v svetu žensk, biti »Barbika«, vse močnejša. In seveda, če bo prodaja ob tej kampanji porasla se bo njihovo sporočilo samo potrdilo. Meni se zdi na ta način, kampanja zanimiva.

Oliver Vodeb said...

Gašper, to je zanimiva perspektiva, treba pa je ločit medijsko pismene in nepismene ciljne javnosti. Tiste ki znajo razbirati medije ta kampanja lahko tudi spomni na socialni problem- ki obstaja a je hkrati s takšno kampanjo še ojačan- torej ta kampanja tudi (ali celo predvsem) vpliva na reprezentacijo idealov. Mediji namreč nikoli ne samo zrcalijo temveč vedno tudi vplivajo na...


(Vprašanje: Če bi dekonstruirali tole podobo- v kateri točki želi "željo v svetu žensk, biti »Barbika«" prikazati kot socialni problem?)


Vprašanje je tudi koliko potrošnikov, ki ne študirajo medijev, sociologije, kulturologije, oblikovanja etc.. se še spomni preteklih, kritičnih Benettonovih kampanj in zato bere tole kampanjo kot "opozorilo na nek socialni problem" in to prav zaradi značilnosti večine oglaševanja, da v veliki meri tudi reflektira določeno kulturo in družbo...

Drugo vprašanje pa je, da v tem primeru ne gre toliko za svet žensk, kot za svet otrok...

Kar bi iz tega izpeljal je tudi to, da različno beremo medijske tekste.

Kot sem že povedal na predavanjih je učinek medijskega teksta v osnovi odvisen od:

-teksta samega
-bralca/ke teksta
-konteksta v katerem beremo tekst

Vsekakor pa zanimivo!

Anonymous said...

Dejstvo je, da je večina publike medijsko nepismene, se pravi da kampanja s te strani res funkcionira na način identifikacije potrošnika z zrežiranim objektom. Iz ekonomskega stališča je kampanja na ta način lahko zelo uspešna (seveda če prodaja zraste ali ostane enaka), morda je moralno sporna, kar pa tiče kreativnosti je pa, vsaj zame, čudovita. Vsak ustvarjalec (govorim predvsem za oblikovalca) seveda želi s takšno vrsto oglasa izdelek čim bolje predstaviti oz. prodati in to na kar se da kreativni način, hkrati pa poslati v svet kakšno sporočilo. Ne vem ali sem sporočilo pravilno prebral, ampak če sem ga, je ta oglas več kot samo oglas, je tudi umetnost in to tudi od Benettonovih plakatov pričakujem. Tukaj vidim tudi povezavo z izjavo Bill Goldena, ki pravi ne glede na to za kaj delamo, moramo narediti dobro in korektno.

»Barbie« predstavlja popolno žensko, z idealnimi merami, ki s svojo lepoto in uspešno kariero in lepim avtomobilom privabi še tako lepega moškega, katerega simbolizira Ken. Kaj je danes popolna ženska postava nam je vsem jasno. Tako se s strmenju temu pojavljajo razne vrste bolezni (anoreksija, bulumija…) in takšno obnašanje družbe sam vidim kot problem - socialni problem.

Ali gre za svet otrok ali svet žensk? Ne vem ali je sploh važno, saj so prve lastnice Barbie (če se ne motim je bil prva narejena leta 1959) že zdaj zrele mame oziroma nekatere že babice. A poznate lepotna tekmovanja za otroke? V ZDA je to maksimalno popularno in menim, da se za takšna tekmovanja otrok ni sposoben sam odločiti in pripraviti… Skratka starejši vlivajo na mlajši in tako je to problem vseh generacij…

Kako je izgledala prva Barbie lahko pogledate na:
http://www.barbiecollector.com/collecting/barbiehistory/index.asp

Oliver Vodeb said...

Gašper , ali lahko argumentirate v čem je ta oglas umetnost?

V zvezi s tem: "Ali gre za svet otrok ali svet žensk? Ne vem ali je sploh važno...",

otroci se od odraslih razlikujejo po psihološkem ustroju, so v popolnoma drugačni fazi, zaradi tega so tudi bolj ranljivi, imajo pa tudi manj znanja in izkušenj...

Anonymous said...

Morda bi moral umetnost postaviti v narekovaje. Se pravi »umetnost« benettonovih plakatov vidim v enostavni rešitvi, ki zadovolji medijsko nepismene, jih pritegne in tudi nagovori. Istočasno pa medijsko pismene opozori na določeno problematiko v svetu. Bistvo takšnega oglasa je, da nekoga nagovori in produkt proda…

Ali gre za svet otrok ali svet žensk? Ne vem ali je sploh važno... Plakat me opozarja na več-generacijski globalni problem. Tako odrasli kot otroci želimo biti podobni idolom, tukaj jaz vidim Barbie kot predstavnico ženskega oziroma otroškega idola. Da bo plakat nagovoril večinoma otroke, ki so ranljivi, imajo manj znanja ter izkušenj, se zavedam in ponavljam, da je s tega vidika oglas moralno sporen.

Počasi me res zanima, kako je bila ta kampanja sploh zasnovana in če so z njo želeli javnost sploh na kaj opozoriti…

Anonymous said...

Torej v 2006 Barbie loves Benetton
http://www.benettongroup.com/barbielovesbenetton/
benettonova nova strategija krepitve svoje moči med korporacijami je združitev z znamko barbie.To Naomi Klein imenuje korporacijska obsedenost s sinergijo.
Ps: ob gledanju videa teh malih cukrčkov kako se sprehajajo po modni pisti me je zgrabila nostalgija, kot otrok sem šivala mini cunjice za svojo Skiperko, kot najstnica pa sem svoj roza benettonov pulover nosila v nedogled. Kot dijakinja, ki se spogleduje z študijem vizualnih komunikacij sem občudovala drznost benettonovih kampanij s Toscaniem na čelu in sanjala o Fabriki. Danes, no že včeraj pa mi vse to ni dalo miru in sem poiskala spravljen članek iz Sobotne priloge, nekaj revij Colors in seveda Fabrica Files, pred 2.letoma kupljen na beneškem bienalu. Jutri pa si ne grem nič kupit v benettona in se mam vseeno fino. A ni to fino... vendar moja mala soseda je nora na barbie...
Leta 1990 je Toscani idejno zasnoval, oblikoval in urejal revijo Colors, prvi globalno zasnovani medij, brez besed. Tri leta kasneje je ustanovil Fabrico, mednarodni raziskovalni center na področju sodobne komunikacije in umetnosti.
http://www.colorsmagazine.com
http://www.fabrica.it
V pogovoru z Vesno Milek pravi: »Neumni ljudje vidijo lepoto samo v lepih stvareh. Niti potrudijo se ne. Vzamejo, kar vidijo. To so neumni ljudje. Kar ne pomeni, da tudi sam nisem včasih neumen.
Lepota je... nekaj kar te šokira, pretrese. Včasih je lepota lahko tudi v tragedijah, kar lahko vidimo v klasični umetnosti. Toda živimo v času ko je lepota postala določen vzorec, in tako se odzivamo samo na določena pravila lepote, ki jih diktirajo mediji, modne revije. To ni lepota. To je dolgčas.
Ne prilagajajte se trendom, klientom, ne prispevajte še sami k temu onesnaženju ...Zavedajte se, da ste vi tisti, ki ustvarjate zgodovinski spomin sveta...(Oliviero Toscani, 2001)
Ps: Viva kreativa...za svobodo naroda s titom naprej...sex, drugs and .........!
Kaj mi pomeni biti po svojih najboljši močeh družbeno odgovorna in kreativna?

Anonymous said...

No, tukaj se pa lepo vidi, da Benetton nima nobenega namena biti moralen in druzbeno koristen in da je na prvem mestu promocija (pa tudi na drugem in tretjem in cetrtem verjetno)... Saj ne, da to ne bi bilo jasno ze prej ... Ce je "in" biti kriticen, bomo kriticni, ce je "in" biti lep bomo pa lepi, samo da se vlozeno povrne.

Anonymous said...

Se mi zdi, da nima ta kampanija nobenega drugega namena kot, da privablja male punčke, ki se identificirajo z barbiko. Tudi one so z nakupom teh oblek lahko "tako lepe in tako popolne" kot ona.

Jaz se ob takšnem plakatu zamislim kam vse skupaj pelje...
Mogoče pa je ravno to namen Benettona?